صفحه اصلی

جایگاه شرکت های بیمه در واکاوی اقتصادی

IMG_20180519_132445_958.jpg 
 
توجه به هزینه‌های حسابداری و هزینه فرصت از نکات مهم جهت اتخاذ رویکرد اقتصادی شرکت های بیمه خواهد بود که نتیجه آن کارآیی و کیفیت و رقابت و بازدهی سرمایه‌گذاری و بهره وری مرتبط با آن سیاستگذاری خواهد بود و کارنامه مدیریتی شکل می گیرد.
 
 اقتصادناب: از اصول مهم در اقتصاد بحث محدودیت یا کمیابی منابع در شرکت هاست از جمله این منابع سرمایه های مالی و انسانی و دارایی های ثابت و جاری و برند است این کمیابی منابع باعث طرح سه پرسش خواهد شد که در همه کشورها اعم از کوچک و بزرگ و ثروتمند و فقیر و توسعه یافته و در حال توسعه یکسان است .
 
این سه پرسش عبارتند از اینکه چه نوع خدمات و چه مقدار خدمات و در چه زمان باید ارائه شود ؟ و سوال دوم اینکه خدمات بیمه گری باید چگونه و توسط چه روشهای فنی و توسط کدام بخش و در چه مکانی ارائه گردد؟ و بالاخره اینکه این خدمات برای چه کسانی عرضه شود ؟؟
 
نوع نگرش و روش و نظام اقتصادی که شرکت های بیمه در پاسخ دادن به این پرسش ها و سپس برنامه‌ریزی در راستای حصول آنان انجام می شود در آینده شرکت و سودآوری و ماندگاری و ثبات موثر است برخی به نظام بازار اعتقاد دارند و افرادی به نظام برنامه‌ریزی متمرکز و اشخاصی هم به نظام مختلط معتقدند.
 
آنچه مسلم است توجه به هزینه‌های حسابداری و هزینه فرصت  از نکات مهم جهت اتخاذ رویکرد اقتصادی شرکت های بیمه خواهد بود که نتیجه آن کارآیی و کیفیت و رقابت و بازدهی سرمایه‌گذاری و بهره وری مرتبط با آن سیاستگذاری خواهد بود و کارنامه مدیریتی شکل می گیرد.
نویسنده:سارامهاجرانی مدیرروابط عمومی شرکت خدمات بیمه ای نواندیشان
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا